T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / BAFRA - Doğanca İlkokulu

OKUYORUM BALONLARIMI RENKLENDİRİYORUM

OKUYORUM BALONLARIMI RENKLENDİRİYORUM

Proje Adı OKUYORUM BALONLARIMI RENKLENDİRİYORUM Projenin Konusu Öğrencilerimizle, öğretmenlerimizle, okul aile birlikleri vasıtası ile tüm velilerimizle, sivil toplum örgütleri ve tüm çalışanlarımızla; 2023-2024 eğitim-öğretim yılında hep beraber kitap okumak ve bu sayede projeye katılan kişilere okuma alışkanlığı kazandırmak. Öğrencilerde okuma kültürü oluşturmak, okumaya başlayan öğrencilerin okumayı alışkanlık haline getirmelerini sağlamak, öğrencilerin muhakeme etme, güzel Türkçemizi inceliklerine göre kullanma yeteneklerini geliştirmeye yardımcı olmak için bu proje uygulanmaktadır. Projenin Amacı Okulumuz öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmak. Projeyi Düzenleyen Kurumlar Doğanca İlkokulu Projeyi Düzenleyen Kurum Yetkilisi: Nilüfer BÜYÜKKESKİN Proje Kaynak Birimi Okul-Aile Birliği Proje Destek Birimi Okul-Aile Birliği Proje Uygulama Birimi Okul Müdürlüğümüz Kapsam Okulumuz öğrencileri Proje Danışmanı Web/Mail Nilüfer BÜYÜKKESKİN nbuyukkeskin82@hotmail.com 5052640264 İrtibat kişileri Tel Web/Mail Nilüfer BÜYÜKKESKİN nbuyukkeskin82@hotmail.com 5052640264 Proje Yürütme Kurulu Mevlüt ETYEMEZ Okul Müdürü Mehmet KURA Müdür Yardımcısı Nilüfer BÜYÜKKESKİN Öğretmen Proje Uygulama Tarihi 23.10.2023- 31.05.2024 BİRİNCİ BÖLÜM Giriş, Projenin Gerekçesi, Performans Kriterleri, Projenin Konusu, Amaçlar, Hedefler, Kapsam, İlkeler, Dayanak, 1.GİRİŞ Bilgisayarda oyun oynayarak, televizyon seyrederek büyüyen çocuklarımız gittikçe okuma isteklerini yitirmekte ve okumanın sağladığı kazanımlardan mahrum kalmaktadırlar. Karakter gelişimi, bilgiyi ve araştırmayı seven insanların yetiştirilmesi ile mümkün olur. Çocuklarımızın, kendilerini okuyarak yetiştirmeleri gerekir. Yanlış ile doğruyu ayırabilen kişilerin sayısının artması için, kişiye çocukluktan itibaren kitap okuma alışkanlığının kazandırılması gerekmektedir. Kitap okuma alışkanlığı olan çocukların eğitim süreçleri de çok daha verimli geçmektedir. Bu da anne-babaların işlerini kolaylaştırmaktadır. Kitap 2.PROJENİN GEREKÇESİ Okulumuzdaki kütüphane ve kitaplıkların öğrenciler tarafından yeter derecede kullanımının sağlanması ve kitap okuma alışkanlığının geliştirilmesi gerekmektedir. Yıllık kitap okuma alışkanlığımıza dair hazırlanan istatistiklere bakıldığında insanımızın yarısından fazlasının kitap okuma alışkanlığı olmadığını görmekteyiz. Okullardan başlayan bir okuma hamlesi ile okuma alışkanlığı kazandırılması hedeflenmektedir. Mevcut kütüphanemiz etkin kullanılacak, bir taraftan öğrencilere kitap okuma heyecanı kazandırılırken, diğer yandan öğrenciler birbirlerine örnek olacaktır. Okullarımızda okuma-yazma oranının istenen düzeyde olmasına rağmen okuma alışkanlığının istenen düzeyde olmaması, bu yöndeki çalışmaların yetersiz olması, kütüphanelerin ve okul kütüphanelerinin yeterli ve istenen düzeyde olmaması ve kullanılmaması, okul kütüphanelerinde bulunan kitaplar hakkında öğrencilerimizdeki bilgi yetersizliği, özellikle gençlerimizi kendilerini düzgün ve akıcı bir biçimde -etkili- ifade edememeleri 3.PERFORMANS KRİTERLERİ • Kitap Okuyan Öğrenci Sayısı • Okunan Kitap Sayısı • Okunan Kitap Sayfa Sayısı • Projeye Katılan Öğrenci Sayısı • Ödül Alan Öğrenci Sayısı 4.PROJENİN KONUSU Okulumuzdaki öğrencileri okumaya teşvik etmek. Öğrencilerde okuma kültürü oluşturmak, okumaya başlayan öğrencilerin okumayı alışkanlık haline getirmelerini sağlamak, öğrencilerin muhakeme etme, güzel Türkçemizi inceliklerine göre kullanma yeteneklerini geliştirmek için proje uygulanmaktadır. 5.AMAÇLAR —Okumanın önemini kavratmak. — Okuma becerisi kazanmış öğrenciler yetiştirmek. — Okumayı seven öğrencileri pekiştirmek. 6.HEDEFLER • Okuma alışkanlığını kazandırmak. • Öğrencilerin birbirleriyle olumlu pekiştirmek. • Öğrencilerin boş zamanlarını daha etkin ve verimli geçirmesini sağlamak. • Öğrencilerin genel kültürlerine katkı sağlamak. • Öğrencilerin okuma alışkanlığına doğru orantılı olarak akademik başarılarına katkı sağlamak. • Öğrencilerde düzenli olarak kitap okuma alışkanlığı kazandırarak öğrencilerin kelime dağarcığını geliştirmek. • Öğrencilerimize kitap okuma alışkanlığı kazandırarak, onlara her kitapta başka hayatlar, başka insanlar, başka karakterler hakkında yeni bakış açıları kazandırmak. Böylece öğrencilerimizin empati yetilerini geliştirerek, çok daha açık fikirli bir insan olmalarına katkı sağlamak. 7.KAPSAM Okulumuz öğrencileri dahildir. 8. İLKELER • Proje okulumuz idaresi tarafından uygulanacaktır. • Proje bir plan ve program çerçevesinde yürütülecek ve uygulanacaktır. • Projenin uygulanmasından; Proje Yürütme Kurulu birinci derecede sorumlu olacaktır. • Yürütülen faaliyetler sürekli Proje İzleme ve Değerlendirme Kurulu tarafından izlenerek, mevcut durum analizi yapılacaktır. • Gerçekleştirilen olumlu faaliyetlerin tanıtımı ve paylaşımı okul müdürlüğümüzün web sitesinde yapılacaktır. 9. DAYANAK • 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun Genel ve Özel Amaçları ile Temel İlkeleri, • MEB İlköğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği • 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname İKİNCİ BÖLÜM Uygulama, Uygulama Süreci ve Aşamaları, Değerlendirme, Uygulama Takvimi, Maliyet, Yürürlük, Yürütme 1. UYGULAMA Proje Yürütme Kurulunun Görev ve Sorumlulukları: 1. Proje taslağını hazırlamak. 2. Proje Projeyi öğretmenler ve öğrencilere duyurarak başlatmak. 3. Projenin izlenmesi, geliştirilmesi. 4. Proje ile ilgili getirilen önerilerin incelenmesi, uygulama kararlarının alınması, bölümler arasında faaliyetlerin koordine edilmesi ve projenin gelişiminin takip edilmesinden sorumlu olmak. 5. Öğrenci ve öğretmenlere gerekli kolaylığı sağlamak. 6. kapsamında okul-aile birliği ile işbirliğini sağlamak. 7. Projenin uygulanması aşamasında karşılaşılan sorunları gidermeye çalışmak. 8. Projenin ödüllendirme aşamasını yapmak. 2-UYGULAMA SÜRECİ 1-Kütüphanemize ve sınıflara yeni kitaplar temin edilecek. 2-Kitaplar öğrencilerin faydalanmasına sunulacak. 3-Öğrencilere bilgi ve özet formu dağıtılacak. 4-Okunan kitaplara ait her öğrenci için çizelgeler oluşturulacak. 5-32 sayfa okuyan öğrencinin önceden hazırlanan şablondan bir elma görseli boyanacak. 6-Her 32 sayfaya bir görsel boyanacak. 7-Ay sonlarında en çok boyalı elma görseli olan öğrenci ödüllendirilecek. 3. DEĞERLENDİRME Bu projenin uygulanmasından sonra ortaya çıkan sonuçlar raporlaştırılarak duyurulur. Rapor doğrultusunda projenin değerlendirilmesi Proje yürütme kurulunca yapılır. 4.MALİYET Bu projenin maliyeti okul-aile birliğince karşılanacaktır. 5.YÜRÜTME Bu yönergenin hükümleri “Proje Yürütme Kurulu” tarafından yürütülür.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.10.2023 - Güncelleme: 15.10.2023 21:01 - Görüntülenme: 924
  Beğen | 0  kişi beğendi